PROFILE
Manuel S. Hubacher earned a Master of Arts in Political, Legal, and Economic Philosophy
from the University in Bern in 2014. He is currently holding two positions. He is a researcher at the Albert Hirschman Centre on Democracy, IHEID, on the SNF-funded project about AI literacy and he is a research fellow at the Centre for Democracy Studies in Aarau on the SNF-funded project about political arguing and judgment in civic education. He is working on the theoretical foundations of digital citizenship education and its implementation and on the question of how civic education can be implemented in a cross-curricular way in the school
context.
Publications
-
Thyroff, Julia, and Manuel S. Hubacher. 2022. ‘Wie wollen wir erinnern? Kontroversen um Geschichtskultur im Unterricht thematisieren’ [How do we want to remember? Addressing controversies about historical culture in the classroom]. Didactica Historica, no. 8: 223–29.
-
Hubacher, Manuel S. 2021. ‘Macht im digitalen Raum: Politische Bildung im digitalen Zeitalter’ [Power in the Digital Space: Civic Education in the Digital Age]. In Augmented Democracy in der Politischen Bildung: Neue Herausforderungen der Digitalisierung, edited by Lara Möller und Dirk Lange, 31–49. Citizenship. Studien zur Politischen Bildung. Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-31916-8_3.
-
Hubacher, Manuel S. 2021. ‘Sie sind Fake News! Ein analytischer Zugang für die Politische Bildung’ [Your are Fake News! An Analytical Approach for Civic Education]. In Politische Bildung für die digitale Öffentlichkeit: Umgang mit politischer Information und Kommunikation in digitalen Räumen, edited by Manuel S. Hubacher und Monika Waldis, 153–73. Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-33255-6_8.
-
Hubacher, Manuel S., and Monika Waldis, eds. 2021. Politische Bildung für die digitale Öffentlichkeit: Umgang mit politischer Information und Kommunikation in digitalen Räumen [Civic Education for the Digital Public: The Handling of Political Information and Communication in Digital Spaces]. Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-33255-6.
-
Hubacher, Manuel S., and Monika Waldis. 2021. ‘Einleitende Überlegungen zu einer Politischen Bildung für die digitale Öffentlichkeit’ [Introductory Considerations on Civic Education for the Digital Public Sphere]. In Politische Bildung für die digitale Öffentlichkeit: Umgang mit politischer Information und Kommunikation in digitalen Räumen, edited by Manuel S. Hubacher und Monika Waldis, 1–23. Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-33255-6_1.